Regulamin Sklepu Internetowego
Maat
§1 Postanowienia Ogólne
1.1. Niniejszy regulamin
reguluje zasady korzystania ze Sklepu Internetowego prowadzonego pod
adresem www.maat.pl,
1.2. Sklep internetowy,
działający pod adresem www.maat.pl (zwany dalej: Sklep internetowy Maat), jest
prowadzony przez Maat Sp. z o. o., wpisaną do Krajowego Rejestru Sądowego
pod nr 0000195566, NIP: 5992396907, REGON: 210627370. (zwaną dalej
„Maat”).
1.3. Dane teleadresowe
przedsiębiorcy, umożliwiające Kupującemu kontakt ze Sprzedawcą: 1) adres
pocztowy: 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Kostrzyńska 82A;
2) numer telefonu: tel.:
668 161 343;
3) adres poczty
elektronicznej: biuro@maat.pl.
1.4.
Regulamin sklepu internetowego Maat
umieszczony jest nieprzerwanie na stronie internetowej www.maat.pl w
sposób umożliwiający Klientom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie
jego treści. Regulamin jest również udostępniany Klientom przed zawarciem
umowy.
§ 2 Definicje
Pojęcia, którymi
posługuje się niniejszy regulamin oznaczają:
2.1. Konsument – jest nią osoba fizyczna w rozumieniu art.
221 Kodeksu cywilnego,
2.2. Przedsiębiorca na
prawach konsumenta – jest nią osoba fizyczna zawierająca umowę
bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy
wynika, że nie posiada ona dla tej osoby charakteru zawodowego,
wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią
działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o
Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej, 2.3. Przedsiębiorca
– oznacza osobę fizyczną, osobę prawną lub jednostkę organizacyjną
niebędącą osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadzącą
we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonującą
czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą
lub zawodową,
2.4. Usługodawca/Sprzedawca –
Maat Sp. z o. o. 66-400 Gorzów Wlkp., ul. Kostrzyńska 82A, KRS: 0000195566, NIP: 5992396907, REGON: 210627370,
2.5. Sklep internetowy – sklep internetowy prowadzony pod adresem www.maat.pl przez Maat Sp. z o. o..
2.6. Kodeks
cywilny – ustawa z dnia 23 Kwietnia 1964r. (Dz.U.2020.1740), 2.7. Produkt
– dostępna w Sklepie Internetowym (1) rzecz ruchoma (w tym rzecz ruchoma
z elementami cyfrowymi, tj. zawierająca treść cyfrową lub usługę cyfrową
lub z nimi połączona w taki sposób, że brak treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej uniemożliwiłby jej prawidłowe funkcjonowanie), (2) treść cyfrowa
lub (3) usługa (w tym usługa cyfrowa i inna niż cyfrowa) będące przedmiotem
Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą,
2.8. Regulamin
– niniejszy regulamin świadczenia usług drogą elektroniczną w rozumieniu
art. 8 ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002
r. (Dz.U.2020.344),
2.9. Klient/Kupujący
– osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca
osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, która
dokonuje lub planuje dokonać Zamówienia w ramach Sklepu Internetowego z
wykorzystaniem drogi elektronicznej, w tym również Konsumenta,
Przedsiębiorcę na prawach konsumenta oraz Przedsiębiorcę,
2.10.
Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, w którym to
Klient akceptuje ofertę sprzedaży Sprzedawcy, która zawiera w
szczególności cenę, rodzaj, ilość Produktów w ramach Umowy Sprzedaży za
pośrednictwem Sklepu Internetowego.
2.11.
Umowa Sprzedaży – umowa sprzedaży Produktu zawierana albo
zawarta między Klientem a Sprzedawcą za pośrednictwem Sklepu
Internetowego. Poprzez Umowę Sprzedaży rozumie się także odpowiednio
umowę o dostarczanie treści cyfrowych lub usługi cyfrowej (w przypadku
Produktów będących treściami cyfrowymi lub usługami cyfrowymi) oraz umowę
o świadczenie usług (w przypadku Produktu będącego usługą inną niż usługa
cyfrowa).
2.12. Ustawa
o prawach konsumenta – ustawa z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta
(Dz.U.2020.287).
§ 3 Zasady korzystania
ze sklepu internetowego
3.1. Ceny
wszystkich Produktów w Sklepie Internetowym są cenami brutto (zawierają
podatek VAT) oraz są wyrażone w złotych polskich. Odstępstwa od zasady
waluty polskiej są wyraźnie zaznaczone obok ceny Produktu.
3.2. Sprzedawca
używa w Sklepie Internetowym Maat kodów rabatowych upoważniających do
zakupu Produktów z rabatem zamieszczonym na kuponie. Kody rabatowe nie
podlegają zamianie na równowartość pieniężną.
3.3. Do
złożenia zamówienia w sklepie internetowymMaat konieczna jest akceptacja
niniejszego Regulaminu.
3.4. Do
skutecznego złożenia zamówienia w Sklepie internetowym Maat konieczne
jest posiadanie urządzenia z dostępem do Internetu umożliwiające przeglądanie
stron internetowych, a także klawiatura lub inne urządzenie umożliwiające
poprawne wypełnienie formularzy elektronicznych. Zaleca się korzystanie z
najnowszych wersji przeglądarek internetowych: Firefox, Chrome, Internet
Explorer, Microsoft Edge, Opera, Safari dla systemu OS X, itd.
3.5. Strona
Sklepu internetowego korzysta z technologii Responsive Web Design (RWD),
która dopasowuje treść strony do urządzenia na którym jest ona wyświetlana.
Strona Sklepu jest przygotowana do wyświetlenia zarówno na komputerach
stacjonarnych jak i również urządzeniach mobilnych.
3.6. Strona
Sklepu internetowego Maat posiada certyfikat SSL – bezpieczny protokół
szyfrowania komunikacji.
§ 4 Warunki zawierania
umowy sprzedaży
4.1. Zamówienia
w sklepie internetowym Maat można dokonywać poprzez wypełnienie
odpowiednich formularzy dostępnych na stronach sklepu.
4.2. Klient
podczas składania zamówienia jest zobowiązany do podania prawidłowych
danych osobowych: imienia i nazwiska, adresu zamieszkania, adresu e-mail oraz
telefonu komórkowego.
4.3. Po
otrzymaniu zamówienia, Sprzedawca potwierdza jego otrzymanie oraz
jednocześnie informuje o przyjęciu Zamówienia do realizacji.
Potwierdzenie zamówienia odbywa się poprzez przesłanie przez
Sprzedającego do Klienta odpowiedniej wiadomości mailowej na adres podany
w formularzu zamówienia. Z chwilą potwierdzenia przyjęcia zamówienia do
realizacji przez Sprzedającego, umowa uważana jest za zawartą.
4.4. Udostępnienie
oraz utrwalenie treści umowy sprzedaży następuje poprzez udostępnienie
niniejszego Regulaminu na stronie Sklepu Internetowego, przesłanie stosownej
informacji na adres mailowy Klienta podany przy składaniu zamówienia, o którym
mowa w §4 pkt. 4.2.
4.5. Dokonywanie
Zamówień w Sklepie internetowym Maat jest możliwe 24 godziny na dobę
przez wszystkie dni w roku.
§ 5 Sposób płatności i
termin płatności
5.1. W
sklepie Maat istnieje możliwość płatności w jeden z następujących
sposobów:
– przelew na konto
bankowe Sprzedawcy,
– płatność za
pobraniem,
– płatność gotówką przy
odbiorze osobistym.
– za pośrednictwem usług
płatniczych dostawców zewnętrznych.
5.2. Po
złożeniu zamówienia, Klient otrzymuje drogą poczty elektronicznej (e-mail)
numer rachunku bankowego, na który należy przelać właściwą kwotę. Z
chwilą zaksięgowania wpłaty na rachunku bankowym sklepu Maat zamówienie
jest przekazywane do realizacji.
5.3. Sklep
internetowy Maat nie umożliwia realizacji płatności za pomocą systemu
ratalnego oraz leasingowego Comperia + Siemens SimplyLeasy.
5.4. Klient
jest obowiązany do dokonania płatności za pomocą jednego z wyżej
wymienionych sposobów w terminie 7 dni kalendarzowych od dnia zawarcia
umowy sprzedaży.
5.5. W
przypadku wyboru płatności za pobraniem, Klient zobowiązany jest do
dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.
§ 6 Dostawa
6.1. Zamówione
Produkty są dostarczane wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej
i odbywa się pod adresem wskazanym przez Klienta w formularzu zamówienia.
6.2. Czas
wysyłki Produktów jest oznaczony na stronach Sklepu internetowych Maat, wynosi 48 godzin. Sprzedawca dołoży wszelkich starań, aby dostawa Produktu nastąpiła w czasie podanym w karcie produktu w sklepie internetowym. W przypadku niemożliwości dostawy Produktu w wyżej wymienionym czasie, Kupujący zostanie o tym niezwłocznie poinformowany.
6.3. Dostawa zamówionych
Produktów odbywa się za pośrednictwem:
– DHL Parcel
– Kurier InPost
– InPost Paczkomaty
6.4. W
momencie przekazania Produktu firmie kurierskiej Kupujący jest powiadamiany
o tym fakcie poprzez wysłanie wiadomości e-mail na adres podany w
zamówieniu.
6.5. Klient
może również odebrać zamówiony Produkt osobiście w siedzibie firmy Maat. W
przypadku odbioru osobistego kupujący nie ponosi kosztów dowozu Produktu.
6.6. Koszty
dostarczenia Produktu, które oprócz ceny za Produkt ponosi Klient, są
podawane na stronie internetowej Sklepu przy składaniu Zamówienia.
6.7. Koszt dostawy Produktu w przypadku wyboru płatności za pobraniem w całości
pokrywa Klient.
6.8. W momencie przyjęcia Produktu Klient zobowiązany jest potwierdzić jego odbiór.
Od tej pory Produkt staje się własnością Klienta.
§ 7 Odstąpienie do umowy
7.1. Konsument,
który zawarł umowę na odległość, może w terminie 14 dni kalendarzowych odstąpić
od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów, z wyjątkiem
kosztów określonych w niniejszym paragrafie Regulaminu.
7.2. Aby skorzystać z prawa, o którym mowa w punkcie poprzedzającym, Konsument
powinien poinformować o tym Sprzedawcę, składając oświadczenie o odstąpieniu
od umowy. Oświadczenie może zostać wysłane pocztą na adres: 66-400 Gorzów
Wlkp., ul. Wyszyńskiego 52 lub drogą elektroniczną na adres mailowy Sprzedawcy
biuro@maat.pl. Konsument może skorzystać w tym celu z formularza odstąpienia od
umowy udostępnionego mu przez Sprzedawcę lub wzoru stanowiącego załącznik
nr 2 do Ustawy o Prawach Konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe. Do
zachowania terminu na odstąpienie od umowy wystarczy wysłanie
oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie o odstąpieniu złożone po
terminie, o którym mowa w §7 pkt. 7.1, nie wywołuje skutków
prawnych.
7.3. Formularz
oświadczenia o odstąpieniu od umowy (załącznik Nr 1 do niniejszego
Regulaminu) jest przekazywany Kupującemu w formie papierowej (w
dokumentacji dołączonej do przesyłki) oraz w formie elektronicznej (w
załączniku do korespondencji elektronicznej potwierdzającej przyjęcie
zamówienia do realizacji).
7.4. Bieg terminu do
odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
a. dla umowy, w wykonaniu której Sprzedawca
wydaje Produkt, będąc zobowiązany do przeniesienia jego własności (np.
Produkt będący rzeczą ruchomą) – od objęcia Produktu w posiadanie przez
Konsumenta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a
w przypadku umowy, która: (1) obejmuje wiele Produktów, które są
dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie
ostatniego Produktu, partii lub części albo (2) polega na regularnym
dostarczaniu Produktów przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie
pierwszego z Produktów;
b. dla pozostałych umów (np. Produkt będący
treścią cyfrową lub usługą cyfrową) od dnia zawarcia umowy.
7.5. Konsument
ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu. Konsument ma obowiązek
należycie zabezpieczyć odsyłany Produkt tak, aby zapobiec jego uszkodzeniu
w transporcie.
7.6. Konsument zobowiązany jest do dokonania
zwrotu Produktu niezwłocznie, jednak nie później niż w terminie 14 dni od
daty, w której odstąpił od umowy. Sprzedający może zastrzec, iż w
przypadku odstąpienia od umowy, Produkt podlegający zwrotowi zostanie
odebrany przez niego lub osobę przez niego upoważnioną. Zwrot Produktu
powinien nastąpić na adres: 66-400 Gorzów
Wlkp., ul. Wyszyńskiego 52.
7.7. Konsument
ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości Produktu będące wynikiem
korzystania z niego w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia
charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
7.8. W
przypadku odstąpienia od umowy wszystkie dokonane przez Konsumenta płatności,
w tym koszty dostarczenia Produktu (z wyjątkiem dodatkowych kosztów
wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż
najtańszy zwykły sposób dostawy dostępny w Sklepie Internetowym), zostaną
zwrócone przez Sprzedawcę niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 14
dni od dnia otrzymania przez Sprzedawcę oświadczenia Kupującego o
odstąpieniu od umowy. Zwrot płatności zostanie zrealizowany przy użyciu takiego
samego sposobu zapłaty, jakiego użył Konsument. Sprzedawca w porozumieniu
ze Konsumentem może ustalić inny sposób zwrotu, który nie będzie wiązał
się z koniecznością poniesienia przez Konsumenta dodatkowych kosztów. Jeżeli
Sprzedawca nie zastrzegł, że sam odbierze Produkt od Konsumenta, może
wstrzymać się ze zwrotem płatności do chwili otrzymania Produktu z
powrotem lub dostarczenia przez Konsumenta dowodu jego odesłania, w zależności
od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
7.9. W
przypadku Produktu będącego usługą, której wykonywanie – na wyraźne
żądanie Konsumenta – rozpoczęło się przed upływem terminu do odstąpienia
od umowy, Konsument, który wykonuje prawo odstąpienia od umowy po
zgłoszeniu takiego żądania, ma obowiązek zapłaty za świadczenia spełnione
do chwili odstąpienia od umowy. Kwotę zapłaty oblicza się proporcjonalnie
do zakresu spełnionego świadczenia, z uwzględnieniem uzgodnionej w umowie
ceny lub wynagrodzenia. Jeżeli cena lub wynagrodzenie są nadmierne,
podstawą obliczenia tej kwoty jest wartość rynkowa spełnionego
świadczenia.
7.10.
W przypadku Produktu będącego treścią cyfrową lub usługą
cyfrową stosuje się poniższe dodatkowe zasady – w pozostałym
nieuregulowanym niżej zakresie znajdują zastosowanie pozostałe
postanowienia paragrafu 7. Regulaminu:
a. W przypadku odstąpienia od umowy o
dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej – Sprzedawca
od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od umowy nie może
wykorzystywać treści innych niż dane osobowe dostarczone lub wytworzone
przez Konsumenta w trakcie korzystania z Produktu – treści cyfrowych lub usługi
cyfrowej – dostarczonych przez Sprzedawcę, z wyjątkiem treści, które: (1)
są użyteczne wyłącznie w związku z treścią cyfrową lub usługą cyfrową,
które stanowiły przedmiot umowy; (2) dotyczą wyłącznie aktywności Konsumenta
w trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej
dostarczonych przez Sprzedawcę; (3) zostały połączone przez Sprzedawcę z
innymi danymi i nie mogą zostać z nich wydzielone lub mogą zostać
wydzielone jedynie przy nakładzie niewspółmiernych wysiłków; (4) zostały
wytworzone przez Konsumenta wspólnie z innymi Konsumentami, którzy nadal
mogą z nich korzystać. Z wyjątkiem przypadków, o których mowa wyżej w pkt
(1)–(3,) Sprzedawca na żądanie Konsumenta udostępnia mu treści inne niż
dane osobowe, które zostały dostarczone lub wytworzone przez Konsumenta w
trakcie korzystania z treści cyfrowych lub usługi cyfrowej dostarczonych
przez Sprzedawcę. W przypadku odstąpienia od umowy Sprzedawca może
uniemożliwić Konsumentowi dalsze korzystanie z treści cyfrowych lub
usługi cyfrowej, w szczególności przez uniemożliwienie Konsumentowi
dostępu do treści cyfrowych lub usługi cyfrowej lub zablokowanie jego
konta w Sklepie, co nie ma wpływu na uprawnienia Konsumenta, o których
mowa w zdaniu poprzednim. Konsument ma prawo odzyskać treści cyfrowe od
Sprzedawcy nieodpłatnie, bez przeszkód ze strony Sprzedawcy, w rozsądnym
terminie i powszechnie używanym formacie przeznaczonym do odczytu
maszynowego.
b. W przypadku odstąpienia od umowy o
dostarczanie Produktu – treści cyfrowej lub usługi cyfrowej, Konsument
jest zobowiązany zaprzestać korzystania z tej treści cyfrowej lub usługi
cyfrowej i udostępniania ich osobom trzecim.
7.11.
Prawo do odstąpienia nie przysługuje w odniesieniu do
umów ujętych w art. 38 Ustawy o Prawach Konsumenta, a w szczególności w
przypadków umów: (1) o świadczenie usług, za które Konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca wykonał w pełni usługę za
wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę
utraci prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości;
(2) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji
Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;
(3) w której przedmiotem świadczenia jest
Produkt ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności
do użycia;
(4) w której przedmiotem świadczenia
jest Produkt dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po
otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub
ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po
dostarczeni;
(5) o dostarczanie treści cyfrowych
niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest
zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Sprzedawca rozpoczął świadczenie za
wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed
rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez Sprzedawcę utraci
prawo odstąpienia od umowy, i przyjął to do wiadomości, a Sprzedawca
przekazał Konsumentowi potwierdzenie, o którym mowa w art. 15 ust. 1 i 2
albo art. 21 ust. 1 Ustawy o Prawach Konsumenta.
7.12. Postanowienia
niniejszego paragrafu 7. Regulaminu dotyczące Konsumenta stosuje się
również do Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
§8 Reklamacje
8.1. Podstawa
i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy wobec Klienta są określone
powszechnie obowiązującymi przepisami prawa oraz poniższymi postanowieniami
Regulaminu. Poniżej wskazane są dodatkowe informacje dotyczące przewidzianej
przez prawo odpowiedzialności Sprzedawcy za zgodność Produktu z Umową
Sprzedaży: a. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy ruchomej – zakupionego
przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą do
dnia 31. grudnia 2022 r. odpowiedzialność Sprzedawcy określają przepisy
Kodeksu Cywilnego w brzmieniu obowiązującym do dnia 31. grudnia 2022 r.,
w szczególności art. 556-576 Kodeksu Cywilnego. Przepisy te określają w
szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem
Klienta, jeżeli sprzedany Produkt ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia).
Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z
tytułu rękojmi za Produkt zakupiony zgodnie ze zdaniem poprzednim wobec
Klienta niebędącego Konsumentem zostaje wyłączona.
b. W przypadku reklamacji Produktu – rzeczy
ruchomej (w tym rzeczy ruchomej z elementami cyfrowymi), z wyłączeniem
jednak rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako nośnik treści cyfrowej
– zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy Sprzedaży zawartej ze
Sprzedawcą od dnia 1. stycznia 2023 r. odpowiedzialność Sprzedawcy
określają przepisy Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym
od dnia 1. Stycznia 2023 r., w szczególności art. 43a –43g Ustawy o Prawach
Konsumenta. Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową
Sprzedaży.
c. W przypadku reklamacji Produktu – treści
lub usługi cyfrowej lub rzeczy ruchomej, która służy wyłącznie jako
nośnik treści cyfrowej – zakupionego przez Klienta na podstawie Umowy
Sprzedaży zawartej ze Sprzedawcą od dnia 1. Stycznia 2023 r. lub przed
tym dniem, jeżeli dostarczanie takiego Produktu miało nastąpić lub
nastąpiło po tym dniu odpowiedzialność Sprzedawcy określają przepisy
Ustawy o Prawach Konsumenta w brzmieniu obowiązującym od dnia 1. stycznia
2023 r., w szczególności art. 43h – 43q Ustawy o Prawach Konsumenta.
Przepisy te określają w szczególności podstawę i zakres odpowiedzialności
Sprzedawcy względem Konsumenta, w razie braku zgodności Produktu z Umową
Sprzedaży.
8.2. W
przypadku stwierdzenia uszkodzeń mechanicznych, powstałych podczas dostawy
lub w przypadku skierowania innej reklamacji do Sprzedającego, Kupujący
powinien przesłać zgłoszenie pisemnie na adres www.maat.pl lub poprzez e-mail na adres biuro@maat.pl.
8.3. W
reklamacji zaleca się wskazać: wadę, jaką zdaniem Klienta Produkt posiada,
oraz jeżeli jest to możliwe – udokumentować rzeczoną wadę, datę
wystąpienia wady, żądanie sposobu doprowadzenia do zgodności Produktu z
umową lub inne roszczenie Klienta oraz podać dane kontaktowe. Powyższe wymogi
mają charakter zaleceń, ich brak nie ma wpływu na skuteczność
reklamacji.
8.4. Sprzedawca
w terminie 14 dni od otrzymania zgłoszenia ustosunkuje się do zgłoszenia. 8.5.
Powyższe postanowienia dotyczące Konsumenta stosuje się również do
Przedsiębiorców na Prawach Konsumenta.
8.6. Szczegółowe
informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Klienta będącego
Konsumentem z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i
dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w
siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich)
rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań
statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu
Ochrony Konkurencji i Konsumentów:
8.6.1.
http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php;
8.6.2.
http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php;
8.6.3.
http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
8.7. Klient
będący Konsumentem posiada w szczególności (lecz nie wyłącznie)
następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów
rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
8.7.1.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu
konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r.
o Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze
zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej Umowy Sprzedaży.
Regulamin organizacji i działania stałych polubownych sądów konsumenckich
określa rozporządzenie ministra sprawiedliwości z dnia 6 lipca 2017 r. w
sprawie określenia regulaminu organizacji i działania stałych polubownych
stałych sądów polubownych przy wojewódzkich inspektorach inspekcji
handlowej. (Dz.U. z 2017 r. poz. 1356).
8.7.2.
Klient uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora
Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o
Inspekcji Handlowej (tekst jednolity: Dz.U. z 2019 r., poz. 1668 ze zm.),
z wnioskiem o pozasądowe rozwiązanie sporu między Klientem, a Sprzedawcą.
Informacja na temat zasad i trybu procedury mediacji prowadzonej przez
wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej dostępna jest w siedzibach
oraz na stronach internetowych poszczególnych Wojewódzkich Inspektoratów
Inspekcji Handlowej.
8.7.3.
Klient może złożyć skargę za pośrednictwem platformy internetowej ODR:
http://ec.europa.eu/consumers/odr/. Platforma ODR stanowi także źródło
informacji na temat form pozasądowego rozstrzygania sporów mogących
powstać pomiędzy przedsiębiorcami i Konsumentami.
§9 Zasady publikowania
opinii
9.1. Sprzedawca
umożliwia na stronach Sklepu Internetowego publikowanie opinii o swoich
Produktach. Opinia powinna być napisana językiem polskim z zachowaniem
zasad poprawniej polszczyzny.
9.2. Opinia
o Produkcie może być wystawiona tylko do faktycznie zakupionych Produktów
w Sklepie Internetowym Sprzedawcy oraz przez Klienta, który dokonał zakupu
opiniowanego Produktu. Zabronione jest zawieranie fikcyjnych lub pozornych
Umów Sprzedaży w celu wystawienia opinii o Produkcie. Opinia o Sklepie
Internetowym może być wystawiona przez osobę będącą Klientem Sklepu
Internetowego.
9.3. Dodawanie
opinii przez Klientów nie może być wykorzystywane do działań bezprawnych,
w szczególności do działań stanowiących czyn nieuczciwej konkurencji, czy
też działań naruszających dobra osobiste, prawa własności intelektualnej lub
inne prawa Sprzedawcy lub osób trzecich. Klient dodając opinię obowiązany
jest do działania zgodnego z prawem, niniejszym Regulaminem i dobrymi
obyczajami.
9.4. Sprzedawca
zapewnia aby publikowane opinie o Produktach pochodziły od jego Klientów,
którzy zakupili dany Produkt. W tym celu Sprzedawca wymaga, aby przed
opublikowaniem opinii przeszła ona jego weryfikację. Weryfikacja polega
na sprawdzeniu zgodności treści opinii z Regulaminem, a co najważniejsze
– czy osoba opiniująca jest Klientem Sklepu Internetowego – w tym wypadku
Sprzedawca sprawdza, czy osoba ta dokonała zakupu w Sklepie Internetowym
(np. sprawdzając, czy autor opinii znajduje się w bazie Klientów Sklepu),
a w przypadku opinii o Produkcie sprawdza dodatkowo, czy zakupiła
opiniowany Produkt. Weryfikacja następuje bez zbędnej zwłoki.
9.5. W
razie wątpliwości Sprzedawcy lub zastrzeżeń kierowanych do Sprzedawcy
przez innych Klientów lub osoby trzecie, czy dana opinia pochodzi od
Klienta lub czy dany Klient kupił dany Produkt, Sprzedawca zastrzega
sobie prawo skontaktowania się z autorem opinii celem wyjaśnienia i
potwierdzenia, że faktycznie jest Klientem Sklepu Internetowego lub
dokonał zakupu opiniowanego Produktu.
9.6. Opinie
są subiektywnymi wypowiedziami Klientów i nie stanowią opinii Sprzedawcy.
9.7. Kupujący/klient
obowiązany jest zamieszczać opinie nienaruszające obowiązujących przepisów
prawa ani praw osób trzecich. Ponosi on pełną odpowiedzialność za
wypowiedzi umieszczone przez niego w Sklepie Internetowym Maat.
9.8. Sprzedawca
nie zamieszcza ani nie zleca zamieszczania innej osobie nieprawdziwych
opinii lub rekomendacji Klientów oraz nie zniekształca opinii lub rekomendacji
Klientów w celu promowania swoich Produktów. Sprzedawca udostępnia opinie
zarówno pozytywne, jak i negatywne. Sprzedawca
nie udostępnia sponsorowanych opinii.
§ 10 Dane osobowe
10.1. Administratorem
danych osobowych jest Sprzedawca.
10.2. Zasady ochrony
danych osobowych znajdują się w Polityce Prywatności sklepu internetowego
Maat, dostępnego na stronie www.maat.pl.
§ 11 Postanowienia
końcowe
11.1.Sprzedawca
zastrzega sobie prawo do wprowadzania z ważnych przyczyn zmian w
niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany Regulaminu wchodzą w życie w
odpowiednim terminie wskazanym przez Sprzedawcę, nie krótszym jednak niż 7 dni.
11.2.Zmieniony
Regulamin wiąże Kupującego/Klienta, jeżeli zostały zachowane wymagania
określone w art. 384 oraz 384[1] Kodeksu cywilnego, to jest został on
prawidłowo powiadomiony o zmianach i nie wypowiedział umowy w terminie 14
dni kalendarzowych od dnia powiadomienia.
11.3.Zgodnie
z art. 8 ust. 3 pkt 2 lit. b ustawy z 18.7.2002 r. o świadczeniu usług
drogą elektroniczną podmiot korzystający ze strony Sklepu Internetowego
zobowiązany jest do nieumieszczania na tej stronie treści o charakterze
bezprawnym.
11.4.W
sprawach nieuregulowanych niniejszym regulaminem zastosowanie mieć będą
odpowiednie przepisy Kodeksu cywilnego oraz ustawy z 30.5.2014 r. – o
prawach konsumenta.
11.5. Niniejszy
Regulamin jest dostępny pod adresem internetowym www.maat.pl.
11.6. Umowy ze
sprzedawcą zawierane są w języku polskim.
11.7. Regulamin wchodzi
w życie z dniem 19.04.2023r.
Załącznik nr 1 do Regulaminu.
WZÓR
FORMULARZA
ODSTĄPIENIA
OD UMOWY
[formularz
ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy]
Adresat:
[ Adres Sprzedawcy]
Ja/My(*) niniejszym
informuję/informujemy(*) o moim/naszym(*) odstąpieniu od umowy sprzedaży
następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*).
Data zawarcia
umowy(*)/odbioru(*) Imięi
nazwisko konsumenta
(-ów) Adres konsumenta(-
ów)
Podpis konsumenta
(-ów)
[tylko jeżeli
formularz jest przesyłany w wersji papierowej]
Data
(*) niepotrzebne
skreślić